RSS

Pelan Rumah

Hari ni, saja je promote link blog ni kt Facebook. saja nk cerita yg blog dh ada... tp x siap betul lagi... tak sangka ramai yang 'like' status saya tu... setakat ptg ni je dh 20 frens yg 'likes'... ada gak yang bagi komen untuk saya masukkan gambar bagi nampak menarik blog ni. ok, fine... ni saya tempek gambar pelan rumah dulu ek... gambar rumah yang real saya segan lagi nk expose sebab rupa rumah masih comot sbb developer masih buat defect. dinding bertampal kt sana-sini sbb byk tanda2 cracks. nnt bila rmh dh cantik, saya buh gambar banyak2 ye... :)


yg kt atas ni floor plan (pelan lantai) tingkat atas & bawah yang saya ambil dari website developer. rumah saya yg intermediate je.. bkn yg corner lot tu. sebaris rmh ada 4 unit je... unit rmh saya yg ketiga dari corner lot.


gambar ni pun saya ambil dari website developer. ni replika rumah untuk tingkat atas. ada 3 bilik. yang kanan tu master bed room. ada 1 bilik air dlm tu. kt tengah tu family area... tempat lepak2 seisi keluarga time malam kot... 2 bilik sebelah kiri tu ada 1 bilik air yang perlu dikongsi bersama.


yang ni pulak replika rmh untuk tingkat bawah. yang ni asal seperti mana yang developer bagi, cumanya x de la perabot2 tu... kosong je la... yg ada dia bagi pun mcm paip, shower, toilet bowl & sinki. ada sikit renovation jugak la nak kena buat untuk besarkan dapur. kalau tengok, dapur mmg sangatlah kecil sebab ada bilik utiliti kt situ... patutnya x de pun x pe. buat rugi ruang je... asalnye kira ada 2 bilik la kt tingkat bawah ni... 1 tu bilik ok la.. biar je kt situ... bilik yg lg 1 tu, asalnya ikutkan developer kata, utk bilik maid... tp kami mana la nk ada maid... so, setelah difikir2kan, pecahkan je la bilik kecik tu...


ha... ni la bakal rupa rmh saya nnt setelah siap buat kitchen cabinet & masukkan perabot semua... yg ni saya design sendiri tau... pakai microsoft visio je pun.... :)


oklah... cukup la kot takat ni dulu untuk entry ni... lain kali cerita lagi ye...

5 comments:

iedajenny said...

azila, okay la tuh masukkan gambo org tgh buat keje, wat kenangan, hee.. selalu je saya blogwalking diaorang masukkan gambar dinding retak kat rumah baru, pastuh masukkan gambo org tgh buat keje, contohnye blogger ben asaari, hee... apepun gud luck azila..selamat menata rias rumah..anyway, pandai gak buat pelan ek..eh lupa lak awak org it kan..heee.. -ruhaidah-

Azila Azmi said...

hehehe... ada gak tgh kumpul2 gambar masa rmh under construction... tp belum sempat nk publish lg kt blog ni. ada kesempatan nnt sy letak gmbar2 tu... nnt masa renovation pun sy akan buh gak gmbar.. buat kenang-kenangan... ;)

pelan tu main belasah je... pakai microsoft visio tu senang sikit. cuma x brapa nk pandai baca pelan asal yg developer punya. x de basic engineering/architecture... tu yg jenuh gak nk faham floor plan tu... :)

Unknown said...

Salam...saya nk tnya miss azila ..kat mne miss buat plan lntai(replika) tu dan berape plak harga yg dikenekan bagi satu pelan lantai tu

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Azila Azmi said...

Maaf, baru baca komen ni.. yg plan lantai replika tu bkn sy buat.. yg tu amik dari website developer ;)

Post a Comment